دسته‌بندی نشده

آشنایی با اولین گام برای ورود به بازار فارکس

اولین گام برای ورود به بازار فارکس چیست ؟

اولین گام برای ورود به بازار فارکس انتخاب برورکر مناسب است: قبل از شروع معامله در بازار فارکس باید با انواع شرکت‌های کارگزاری و تفاوت هایشان آشنایی مختصری داشته باشید تا بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

کارگزاری‌ها بر اساس نحوه پیاده سازی سفارشات و میزان اعتبارشان به ۴ دسته اصلی تقسیم می‌شوند:

انواع بروکر در فارکس

۱- بازار ساز MM (Market Maker)

این شرکت‌ها به هسته مرکزی معاملات متصل نیستند و قیمت‌های خرید و فروش بر اساس حاشیه بازار و توسط خود کارگزار تعیین می‌شود. در اینگونه حساب‌ها میزان کارمزد ثابت بوده و طرف معامله شما، کارگزارتان است، به عبارت دیگر شما به قیمت‌های واقعی بازار دسترسی ندارید. بطور کلی این شرکت‌ها اعتبار چندانی نداشته و متأسفانه به دلیل تحریم‌های داخلی و خارجی، اکثر کارگزارانی که در حال حاضر به مشتریان ایرانی خدمات ارائه می‌دهند، از این دسته می‌باشند.

۲- بازار اصلی NDD (No Dealing Desk)

در این نوع حساب معاملاتی شما به سیستم جهانی عرضه و تقاضا متصل می‌شوید که معمولاً کارمزدها ثابت نیستند. اینگونه حساب‌ها خود به دو دسته STP و ECN تقسیم می‌شوند.

۳- پردازش مستقیم سفارشات STP (Straight Through Processing)

حالتی است که سفارشات خرید و فروش مشتریان، دقیقاً بر اساس جزئیات درج شده و بدون هیچ گونه اتلاف وقت به سیستم مرکزی ارسال و بر اساس قیمت‌های بازار جهانی اجرا می‌شود.

۴- پردازش مستقیم بهینه سفارشات ECN (Electronic Communications Network)

کارگزار تمام پیشنهادهای معاملاتی را طبق روال STP دریافت می نماید؛ اما تفاوت در این است که بهترین قیمت اعمال سفارش را بر اساس تقاضای موجود در بازار، به مشتری پیشنهاد می‌کند. در این حالت کارمزد ثابت نیست و شما به عمق معاملات بازار جهانی دسترسی خواهید داشت.

معمولاً معتبرترین شرکت‌های کارگزاری که مورد تایید بهترین و بزرگترین نهادهای نظارتی می‌باشند، در این دسته قرار دارند؛ که متأسفانه بسیاری از آن‌ها، به مردم کشورهای تحت تحریم ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا، خدمات مالی ارائه نمی‌کنند.

تاثیر اخبار روز بر فارکس

با توجه به ماهیت بین المللی و استراتژیک بازار فارکس، اخبار و وقایع مهم قدرت‌های بزرگ اقتصادی در طول روز، بر نوسانات این بازار تاثیر مستقیم و بسزایی دارند.

به همین جهت طی سال‌های اخیر سایت‌های خبری مختص وقایع بازار جهانی ارز نظیر Forex factory، Dailyfx و Investing و… ایجاد شده‌اند که تقویم اخبار اقتصادی موجود در آن‌ها، معامله گران را از تمامی اتفاقات مهم پیش روی باخبر می‌سازد.

امروزه با توجه به گسترش امکانات نرم افزاری و مالی پلتفرم‌های معاملاتی، کارگزاران بازار فارکس علاوه بر جفت ارزها، امکان داد و ستد انواع فلزات گران‌بها، نفت، کالاهای استراتژیک، سهام بورس‌های معتبر بین المللی و به تازگی ارز دیجیتال را نیز برای مشتریان خود فراهم آورده‌اند.

separator line

حتماً بخوانید:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا